Про підсумки проведення І та ІІ етапів VIІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка у 2017-2018 навчальному році

У К Р А Ї Н А

ВИНОГРАДІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ 

Н А К А З

 

 29.11.2017 р.                                Виноградів                                                    №212

Про підсумки проведення І та ІІ етапів

VIІІ Міжнародного мовно-літературного

конкурсу учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка у

2017-2018 навчальному році

 На виконання наказу департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОДА №262 від 02.10.2017 року „Про проведення  VІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка”, відповідно до Положення про Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 року №571, листа Міністерства освіти і науки від 14.09.2017 №1/9-495 „Про проведення  VІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка”,   з метою підвищення загальної мовної культури, виявлення творчо обдарованої учнівської молоді 10 жовтня 2017р. у школах району проведено І етап Конкурсу. Переможці шкільних конкурсів – 51 учень вікової категорії 5-8 класів, 25 учнів 9 – 11 класів взяли участь у ІІ етапі, який відбувся 18 листопада 2017 року.

Роботи учнів засвідчили сформованість знань про творчість Тараса Шевченка, його значення в національному і світовому культурному контекстах. Тематика завдань  пов’язана з духовними цінностями українського народу, які сприяють об’єднанню, формуванню почуття патріотизму, оптимізму й віри в щасливе майбутнє Української держави, про яку мріяв і писав у своїх творах Тарас Шевченко, і розкриттю не тільки мовних знань, практичних навичок, а й творчих здібностей учнів.

Члени журі оцінили творчі роботи відповідно до їхньої специфіки, складності, обсягу з урахуванням творчих здібностей володіння художнім словом, мовно-літературної підготовленості.

Учасники конкурсу 5-6 класів частково справилися з поставленими завданнями. У власних висловлюваннях за аргументи взято біографічні відомості про Кобзаря. Недоліком є те, що у роботах учнів відсутні художні засоби, зокрема: зменшувально-пестливі слова, окличні речення, порівняння (5 клас); недоречно вжито фразеологізми, відсутність цитат (6 клас). Не у всіх роботах є заголовок, який би відображав тему чи ідею твору. Мовне оформлення робіт не відповідає орфографічним нормам.

Учні 7-8 класів не дотримуються структури твору-роздуму та есе. Не розуміють значення фразеологізмів, тому недоречно вводять їх у речення, плутають цитати, не орієнтуються у жанрах. Використовують вставні слова, звертання, але не дотримуються пунктуації. Багато орфографічних, пунктуаційних та граматичних помилок, неохайність у написанні. Перечитавши ці роботи, робимо висновок, що учні мало читають, мають низький словниковий запас слів, не вміють формулювати речення.

Учні 9-11 класів з виконанням завдань справилися частково. Вони добре володіють програмовим матеріалом, але у творчих роботах відсутні власні ставлення, міркування та аргументи учнів. Всі учасники добре знайомі з творчістю Шевченка, наводять вдалі приклади творів Тараса Шевченка для розкриття заданих тем. Учні в своїх роботах  використовують відокремлені обставини, різні види складнопідрядних речень, речення з прямою мовою, фразеологізми, риторичні запитання та односкладні речення. Більшість учасників справилося із завданням розстановки розділових знаків в уривках з творів Т. Шевченка. В учнів 9-х класів виникли труднощі при поясненні щодо використання розділових знаків у вірші  „Заповіт”. Нема чітких аргументованих відповідей на запитання „Чи виконали українці заповіт Великого Тараса?”. Учні 11-х класів неправильно тлумачать значення слова „луда”.

На підставі узагальнених матеріалів та рішення журі конкурсу

НАКАЗУЮ: 

  1. Визнати переможцями ІІ етапу VIІІ Міжнародного Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка та нагородити дипломом І ступеня:

Пальок Яну Едуардівну, ученицю 11 класу Королівської ЗОШI-III ст. №1 Виноградівської районної ради Закарпатської області

дипломом ІІ ступеня:

Гречин Мирославу Юріївну, ученицю 9 класу Виноградівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Виноградівської районної ради Закарпатської області,

дипломами ІІІ ступеня:

Кобаль-Хассетт Мадлену, ученицю 11 класу Виноградівської гімназії Виноградівської районної ради Закарпатської області,

         Фодора Андрія Юрійовича, учня 8 класу Королівської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Виноградівської районної ради Закарпатської області.

2.Районному методичному кабінету забезпечити 16 грудня 2017 року участь у ІІІ етапі Конкурсу:

Пальок Яну Едуардівну, ученицю 11 класу Королівської ЗОШI-III ст. №1 Виноградівської районної ради Закарпатської області

3.Вчителям української мови та літератури покращити роботу з виявлення обдарованої молоді.

4.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

В.о.начальника управління                                                                В.Жупанин

 

 

 

 

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *