Виноградівський районний інклюзивно-ресурсний центр №1 (завдання ІРЦ).

Виноградівський районний інклюзивно-ресурсний центр №1 створений за рішенням Виноградівської районної  ради від 12 липня 2018 року № 580, з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, у тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

Інклюзивно-ресурсний центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України  „Про освіту”,  „Про загальну середню освіту”„Про дошкільну освіту”, „Про професійно-технічну освіту”, „Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг”, постанов Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 „Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр”, від 22 серпня 2018 року № 617 „Деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивних центрів”, іншими актами законодавства  та Статутом.

Завдання інклюзивно-ресурсного центру: 

• проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини;

  • надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з

особливими освітніми потребами;

  • участь працівників інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини;
  • ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсних центрів;
  • ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами;
  • надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти з питань організації інклюзивного навчання;
  • організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
  • моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, у яких вони навчаються;
  • взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку, у разі потреби із залученням відповідних спеціалістів;
  •  консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів освіти психологічної допомоги;
  •  проведення консультацій з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
  •  підготовка звітної інформації про результати діяльності ІРЦ для Засновника, Департаменту освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації, а також аналітичної інформації для ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти  Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти (ЗІППО).

Інклюзивно-ресурсний центр укомплектований двома практичними психологами та вчителем-логопедом, які проводять комплексну оцінку розвитку дітей з особливими освітніми потребами та надають корекційно-розвиткові послуги.

 

Сьогодні право на здобуття освіти дітям з особливими освітніми потребами гарантовано державою, отже колектив Виноградівського районного інклюзивно-ресурсного  центру буде прикладати максимум зусиль, щоб дітям і їхнім батькам було комфортно і затишно. 

Гаслом діяльності інклюзивно-ресурсного  центру є висловлювання

Л.С. Виготського, який казав: „Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості”.

З повагою, в.о. директора інклюзивно-ресурсного центру, Катерина Кеніз

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *