Про підсумки проведення І та ІІ етапів ІХ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка у 2018-2019 навчальному році

У К Р А Ї Н А

ВИНОГРАДІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ 

Н А К А З  

 21.11.2018 р.                                Виноградів                                                    №167 

Про підсумки проведення І та ІІ етапів

ІХ Міжнародного мовно-літературного

конкурсу учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка у

2018-2019 навчальному році 

На виконання наказу департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОДА №229 від 08.10.2018 року „Про проведення  ІХ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка”, відповідно до Положення про Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 року №571, листа Міністерства освіти і науки від 03.10.2018 №1/9-593 „Про проведення  ІХ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка”,   з метою підвищення загальної мовної культури, виявлення творчо обдарованої учнівської молоді 18 жовтня 2018 року у школах району проведено І етап Конкурсу. Переможці шкільних конкурсів – 44 учні вікової категорії 5-8 класів, 23 учні 9 – 11 класів взяли участь у ІІ етапі, який відбувся 17 листопада 2018 року.

Роботи учнів засвідчили сформованість знань про творчість Тараса Шевченка, його значення в національному і світовому культурному контекстах. Тематика завдань  пов’язана з духовними цінностями українського народу, які сприяють об’єднанню, формуванню почуття патріотизму, оптимізму й віри в щасливе майбутнє Української держави, про яку мріяв і писав у своїх творах Тарас Шевченко, і розкриттю не тільки мовних знань, практичних навичок, а й творчих здібностей учнів.

Члени журі оцінили творчі роботи відповідно до їхньої специфіки, складності, обсягу з урахуванням творчих здібностей володіння художнім словом, мовно-літературної підготовленості.

Учні 5-6 класів добре знають життєвий шлях Шевченка, вміють цитувати програмові твори. Більшість учнів висловлюють свої думки по-сучасному. Та роботи не розкривають тему твору,  не містять фразеологізмів та цитат. Обсяг деяких робіт не відповідає нормі.

Учні 7-8 класів добре знають біографію Т.Шевченка, цитують його твори. В творах використовують дієприслівникові звороти, однорідні члени речення, художні засоби, переважно епітети та метафори, дотримуються обсягу висловлювання. Однак не можуть порівняти свої враження від „Заповіту” Т.Шевченка з висновком Є.Сверстюка, допускають орфографічні, пунктуаційні та граматичні помилки.

Учні 9-11 класів з виконанням завдань справилися частково. Вони добре володіють програмовим матеріалом, але у творчих роботах відсутні власні ставлення, міркування та аргументи учнів. Всі учасники добре знайомі з творчістю Шевченка, наводять вдалі приклади творів для розкриття заданих тем. Учні в своїх роботах  використовують відокремлені обставини, різні види складнопідрядних речень, речення з прямою мовою, фразеологізми, риторичні запитання та односкладні речення. У частині робіт відсутні моральні настанови Шевченка, не викладено власний погляд учасників на те, чи суголосні вони сьогоденню, не аргументовано тезу цитатами із творів Т.Шевченка. Окремі роботи заслуговують на увагу, у яких чітко висловлена позиція автора. Цікавими є думки, які доречно ілюстровані цитатами із творів поета.

На підставі узагальнених матеріалів та рішення журі конкурсу

НАКАЗУЮ: 

  1. Визнати переможцями ІІ етапу ІХ Міжнародного Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка та нагородити дипломом І ступеня:

Яким Вікторію Юріївну, ученицю 8 класу Королівської загальноосвітньої школи  I-III ст. №2 Виноградівської районної ради Закарпатської області

Гречин Мирославу Юріївну, ученицю 10 класу Виноградівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Виноградівської районної ради Закарпатської області,

дипломом ІІ ступеня:

Черепко Сніжану Юріївну, ученицю 7 класу НВК „Широківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – ДНЗ” Виноградівської районної ради Закарпатської області,

дипломами ІІІ ступеня:

Дубровку Романа Романовича, учня 7 класу Буківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Виноградівської районної ради Закарпатської області,

Кіш Ганну Іванівну, ученицю 9 класу Виноградівської гімназії Виноградівської районної ради Закарпатської області.

Удичку Злату Володимирівну, ученицю 11 класу Королівської   загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №1 Виноградівської районної ради Закарпатської області.

 2.Районному методичному кабінету забезпечити 1 грудня 2018 року участь у ІІІ етапі Конкурсу:

Яким Вікторію Юріївну, ученицю 8 класу Королівської загальноосвітньої школи  I-III ст. №2 Виноградівської районної ради Закарпатської області

Гречин Мирославу Юріївну, ученицю 10 класу Виноградівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Виноградівської районної ради Закарпатської області,

3.Вчителям української мови та літератури покращити роботу з виявлення обдарованої молоді.

4.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

В.о. начальника управління                                                                                                            Т.Тодавчич

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *