Районний семінар учителів української мови та літератури (02.03.2018)

02 березня 2018 року на базі закладу загальної середньої освіти №4 міста Виноградова відбувся районний семінар учителів української мови та літератури з теми „Синтез інноватики й традиції в методиці викладання української мови та літератури – веління часу й запорука успішного навчання”.

Члени шкільного методичного об’єднання вчителів української мови та літератури Виноградівського освітнього закладу №4 Бандрівська Л.П., Жодані М.І., Єлісеєва Н.А., Ковач Г.П., Білак Л.І. презентували свою роботу.

Жодані Марина Іванівна поділилася досвідом з теми „Активізація читацької діяльності учнів на уроках української літератури через використання креолізованого тексту”. Вона презентувала окремі найцікавіші аспекти цієї технології, розповіла про види креолізованого тексту, які використовує у своїй практичній діяльності, а саме: комікси, буктрейлер, мотиватор та постер на літературну тему, буклет, брошура, фотоколаж, логотип, літературний ‘Дуддл’ (заставка для Google), скрапбукінг, кардмейкінг, інтерактивний плакат. Особливу увагу було акцентовано на використанні сервісу Тhinglink для створення інтерактивного плаката, літературного ‘Дуддла’. Сучасні підходи, які вчитель застосовує на уроках української літератури для активізації читацької діяльності, дають позитивний результат, а використання креолізованого тексту робить читання неповторним видом діяльності.

Єлісеєва Надія Андріївна поділилася досвідом активізації навчальної діяльності учнів 5 класу на уроках української мови: написання різних видів диктантів із завданнями дослідницького, творчого типу, проведенням мовних хвилинок, ігор та вправ, використанням  у своїй педагогічній діяльності таких новітніх технологій, як комп’ютерний скрайбінг, що сприяє розвитку комунікативних навичок, креативному мисленню учнів, та сторітелінг – технологію створення історії та мистецтво розповідати її. Усі ці види навчання допомагають учителю легко та нестандартно організовувати навчальну діяльність та урізноманітнювати уроки, що сприяють підвищенню пізнавального інтересу учнів до вивчення предмета, ефективності його опанування школярами.

Бандрівська Леся Павлівна ознайомила присутніх з проблемним питанням „Формування читацьких компетентностей на уроках української літератури”. Для того щоб підвищити якість уроків української літератури, учитель урізноманітнює методи, прийоми, види робіт, використовує інноваційні та інтерактивні технології: ігрові, створення кросвордів до біографій письменників та їхніх творів, написання листа улюбленому герою, учнівські  та власні презентації, створення мультимедіа та відеокейсів тощо.

Леся Павлівна провела майстер-клас, учасниками якого стали вчителі-словесники, де продемонструвала застосування традиційних та новітніх прийомів, методів, технологій: нестандартний початок уроку з використанням методичного ігрового прийому „Здивуй”, рольову гру, складання кластера „Гроно морально-етичних проблем”, практично показала, як можна провести організацію роботи в 10 класі за темою                           „М. Коцюбинський. Повість „Тіні забутих предків” із використанням методу шести капелюхів Едварда де Боно.

Цікавим для присутніх було застосування сучасного засобу оцінювання освітніх результатів – інтерактивного ресурсу Plickers, методична цінність якого полягає в тому, що опитування учнів у тестовій формі можна провести за декілька хвилин без тривалої перевірки зошитів. На екрані проектора зразу з’являлися результати відповідей кожного учня та статистика відповідей усього класу в цілому.

Ковач Г. П. поділилася досвідом роботи з теми „Використання традиційних та новітніх технологій на уроках української мови”. Ганна Павлівна показала присутнім практичне застосування на уроках традиційних та інноваційних технологій: інтелектуальних ігор, вправ із ключем, метод проектів, новітню технологію кроссенс тощо. Ці сучасні методи навчання розвивають в учнів творчі здібності, критичне мислення, формують уміння правильно висловлювати свої думки.

Білак Л.І. презентувала тему досвіду „Створення віртуальних класів за допомогою сервісу LearningApps як елемент формувального оцінювання”. Лариса Іванівна зазначила, що дуже цікавою у використанні є новітня технологія LearningApps. Вона розповіла про переваги сервісу LearningApps із-поміж інших навчальних сервісів Google, показала, як створити віртуальні класи, поповнювати папки вправами, як стежити за виконанням завдань учнями, продемонструвала вправи, створені учнями 7-8 класів.

Роботу шкільного методоб’єднання вчителів української мови та літератури підсумувала методист районного кабінету   Русінко Л.Й. Усе, що було презентовано вчителями-словесниками закладу загальної середньої освіти №4 міста Виноградова, має практичне застосування та рекомендовано для використання у навчальних закладах району на уроках української мови та літератури.

відео

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *