Семінар вихователів груп молодшого дошкільного віку на базі Великоком’ятівського закладу дошкільної освіти (21.05.2019).

Дитячий фольклор – це сукупність зразків усної народної творчості, він є поліфункціональним, тому свідомо передається від дорослих дітям або засвоюється в дитячому середовищі стихійно.

Аналіз малих фольклорних жанрів засвідчив, що їм притаманна низка специфічних рис, які надзвичайно приваблюють дитину, а саме: невеликий обсяг тексту, доступність змісту, захоплюючий ігровий сюжет, використання художньо-зображувальних засобів мови. Фольклорні твори відзначаються барвистістю, виразністю, ритмічністю, легкістю для запам’ятовування.

21 травня 2019 року на базі Великоком’ятського закладу дошкільної освіти пройшов семінар вихователів груп молодшого дошкільного віку. Вихователь Шепа М.А. провела з дітьми підсумкове інтегроване заняття «Стоїть хата білесенька». В ході заняття в цікавій ігровій формі Марія Андріївна ознайомила дітей з традиційним побутом, інтер’єром української хати, посудом, з гончарством та різьбярством, писанкарством та українською автентичною вишивкою, як видами народно-вжиткового мистецтва. Діти чітко декламували вірші, прислів’я, приказки, активно відгадували загадки, залюбки співали і танцювали. В кінці заняття вихователь наголосила, що народну творчість потрібно поважати та берегти, примножувати національну культуру, дотримуючись народних звичаїв і традицій.

Вихователь Королівського закладу дошкільної освіти №3 Фольовка М.П. поділилася досвідом роботи по даному питанню у презентації «Характеристика особливостей розвитку дітей молодшого дошкільного віку засобами дитячого фольклору».

Вихователь Підвиноградівського закладу дошкільної освіти Пак М.С. в презентації «Розвиток мовлення молодших дошкільнят засобами рідного фольклору» наголосила на необхідності використання малих фольклорних жанрів (пестушок, потішок, віршів – примовлянок) у повсякденній роботі з дітьми.

У  презентації «Використання мовлення особистості шляхом використання дитячих фольклорних форм» вихователь Буківського закладу дошкільної освіти Левко Н.В. вказала на доцільність використання забавлянок, закличок, лічилок, мирилок, скоромовок, пестушок, небилиць, колискових у роботі з розвитку мовлення.

Підсумовуючи роботу методичного об’єднання методист районного методичного кабінету Химинець М.Ю. підкреслила, що використовуючи різні жанри дитячого фольклору в доступній формі, вихователі  ознайомлюють дітей з навколишнім середовищем, вводячи їх в доросле життя, розвивають дитяче мовлення, збагачуючи словник дитини образними виразами та поетичними рядками. У дошкільників розвивається дикція та інтонаційна виразність, що позитивно впливає на їхній емоційний стан та настрій. Навчання дітей фольклору є необхідною складовою сучасного національно-патріотичного виховання, тому варто враховувати й регіональну своєрідність народної творчості.

 

 

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *